WPROWADZENIE
BOLĄCZKI VR
Choroba VR lub inaczej zwana cybertnetyczną jest bardzo podobna do choroby morskiej czy lokomocyjnej. Objawy są prawie takie same, a głównym z nich są zawroty głowy jak podczas podróży samochodem czy statkiem. Negatywne skutki i złe samopoczucie mogą być mniej lub bardziej odczuwalne. Zazwyczaj jest to spowodowane problemami z prawidłową percepcją otoczenia i zachowaniem równowagi podczas noszenia okularów VR. Zmysł wzroku wysyła informacje, które są prawdziwe dla obrazu w zestawie wirtualnej rzeczywistości i nawet jeśli mózg „wie”, że zestaw VR i gra są włączone, to ciało nadal chce reagować. W ten sposób pojawia się choroba podobna do choroby lokomocyjnej.
FAKTY NAUKOWE
Źródło: MDPI.com
VR W XXI WIEKU
W 2020 roku mamy do wyboru szeroką gamę zestawów VR, które różnią się od siebie parametrami dotyczącymi jakości obrazu lub dźwięku. Zestawy VR stały się ogólnodostępne i atrakcyjne cenowo, co jest jednym z głównych powodów, dla którego są one używane nie tylko w profesjonalnych szkoleniach, rehabilitacji czy w sektorze obronności, ale także w grach i rozrywce. Wraz z nową generacją technologii pojawiły się nowe problemy m.in. negatywne skutki choroby cybernetycznej. Aby zminimalizować dyskomfort pojawiający się podczas symulacji z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości powinniśmy posiadać wysokiej klasy PC, 6DoF VR i najważniejsze – platformę ruchową. Dzięki takiemu zestawieniu ruch staje się precyzyjny i zgodny z obrazem. Produkty dostępne na rynku, zaczynając od małych systemów ruchu 2DoF, a kończąc na platformach 6DoF o dużej ładowności są w stanie zmniejszyć lub całkowicie zniwelować wszystkie dolegliwości.
ZASTOSOWANIE SYSTEMÓW RUCHU, A CHOROBA VR
PODSUMOWANIE
Podsumowując, dobre samopoczucie to podstawa, aby móc cieszyć się swoim hobby, nie martwiąc się o konsekwencje zdrowotne. Granie, trening lub oglądanie filmów może być tak bezpieczne, jak tylko chcesz, potrzebujesz tylko odpowiedniego sprzętu oraz systemu ruchu.
