By wirtualna rzeczywistość uzupełniona o system ruchu była bardziej autentyczna niż kiedykolwiek.
VR HeadWay

Okulary wirtualnej rzeczywistości razem z najbardziej zaawansowanymi technicznie grami i aplikacjami mogą dostarczać wielu niezapomnianych przeżyć. Mimo, że wszystko wydaje się być naturalne, realistyczne i zapiera dech w piersiach pozostaje jedno „ale”. W chwili obecnej żaden dostępny na rynku system VR nie jest w stanie wyeliminować zmian obrazu video wywołanych przez ruch platformy.
Systemy ruchu aby oszukać nasze ciało generują wiele sekwencji przesunięć i rotacji. W ten sposób symulowane są siły działające na człowieka np. podczas jazdy samochodem lub lotu odrzutowcem. Niestety ruch platformy traktowany jest przez system VR jako ruch głowy co wprowadza dodatkowe przekształcenia widzianego obrazu
i ostatecznie jest błędem.
Bez włączonego VR HeadWay
Siedząc w jadącym samochodzie odczuwamy siłę, która działa na nas w kierunku prostopadłym do łuku i na zewnątrz. Aby zasymulować to zdarzenie platforma ruchu musi odpowiednio się pochylić, co powoduje zmianę pozycji ciała użytkownika względem czujników lokalizacyjnych. System VR rozpoznaje tę zmianę jako ruch głowy i adekwatnie transformuje obraz video. Bez włączonej kompensacji VR HeadWay wirtualna głowa gracza przybliża się coraz bardziej w stronę bocznej szyby aby finalnie znaleźć się poza samochodem. O ile na początku może to być dość zabawne to w dłuższej perspektywie jest to nieakceptowalne i negatywnie wpływa na wrażenia z użytkowania okularów wirtualnej rzeczywistości.


Z włączonym VR HeadWay
Zastosowane algorytmy matematyczne pozwalają na obliczenie przekształceń niezbędnych do kompensacji ruchu platformy. Te następnie są wysyłane do systemu VR, co powoduje, że zmiany obrazu video wywołane przez aktywność platformy są usuwane w czasie rzeczywistym. Proces kompensacji jest całkowicie transparentny i nie wymaga od użytkownika podejmowania dodatkowych czynności. Działa z niemal wszystkimi oferowanymi przez nas systemami ruchu i może być dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Wspierane okulary VR
- Oculus Rift – Windows PC
- Oculus Rift S – Windows PC
- Oculus Quest – podłączone przez USB do Windows PC
- Oculus Go – testowane z ALVR 2.3.1
- HTC Vive/HTC Vive Pro – Windows PC
- VRgineers XTAL – testowane z HTC Base Stations
- Varjo VR-1 – testowane z HTC Base Stations
- Inne gogle kompatybilne z SteamVR (*)
(*) Nie gwarantujemy poprawnego działania nieprzetestowanych modeli.
Obsługiwane platformy ruchu
- HS-203
- HS-210
- PS-2RM-xxx
- PS-3TM-xxx
- PS-3ROT-150
- PS-6TM-xxx
- PS-6TL-xxx
Dokumentacja i oprogramowanie
Platformy ruchu wspierające system VR Headway
-
PS-3TM-200
€ 7 320.00 *Udźwig: 200kg
Zastosowanie: Symulatory z lekkimi otwartymi kabinami
Heave: -0.08, 0.09 mm
Pitch: -17.9°, 18.1°
Roll: -20.9°, 20.9°
Waga: 100kg -
PS-6TL-1500
€ 47 000.00 *Udźwig: 1500kg
Zastosowanie: Symulatory z pełnymi kabinami i dużą masą
Heave: ±0.43 m
Pitch:-24.6° +25.6°
Roll: ±25.3°
Yaw: ±28.6°
Surge: -0.57 m, 0.51m
Sway: -0.49 m, 0.49 m
Weight: 950 kg -
HS-210
Zapytaj o cenęUdźwig: 235kg
Zastosowanie: Symulatory wyścigów samochodowych oraz lotu, VR
Yaw: ±10°, do 36°/s (pod obciążeniem)
Sway: ±100.75 mm, do 361mm/s (pod obciążeniem)
Waga: 108kg -
PS-3TM-LP550
€ 12 000.00 *Udźwig: 550kg
Zastosowanie: Symulatory z lekkimi pełnymi kabinami, wersja nisko-profilowa
Heave: -0.16, 0.16 m, 4 m/s²
Pitch: -12.0°, 13.7°, 250°/s²
Roll: -11.0°, 11.0°, 250°/s²
Weight: 436kg -
PS-3TM-1000
€ 19 000.00 *Udźwig: 1000kg
Zastosowanie: Symulatory z lekkimi pełnymi kabinami
Heave: -157.6 mm +170.4 mm
Pitch: ±16.4°
Roll: ±19°
Waga: 595 kg -
HS-203
Zapytaj o cenęMaksymalna waga użytkownika: 130kg
Zastosowanie: Domowe symulatory VR wyścigów samochodowych oraz lotu
Pitch/roll: ±10°, 20°/s
Waga: 28kg -
PS-2RM-150
€ 4 880.00 *Udźwig: 150kg
Zastosowanie: Symulatory wyścigów samochodowych oraz lotu,VR, sprzęt medyczny
Pitch: ±13°, 32.5°/s, 250°/s2
Roll: ±10°, 25°/s, 250°/s2
Waga: 63kg -
PS-6TM-2500
€ 56 000.00 *Udźwig: 2500kg
Zastosowanie: Symulatory z pełnymi kabinami i dużą masą
Heave: -0.16, 0.21 m
Pitch: -19.9°, 17.2°
Roll: -20.5°, 20.5°
Yaw: -27.2°, 27.7°
Surge: -0.30 m, 0.31 m
Sway: -0.28 m, 0.28 m
Weight: 1270 kg -
PS-6TM-1500
€ 40 000.00 *Udźwig: 1500kg
Zastosowanie: Symulatory z pełnymi kabinami i dużą masą
Heave: -0.14, 0.18 m
Pitch: -19.7°, 18.2°
Roll: -20.3°, 20.3°
Yaw: -22.0°, 22.0°
Surge: -0.21 m, 0.33 m
Sway: -0.20 m, 0.20 m
Weight: 1145 kg -
PS-6TM-550
€ 28 000.00 *Udźwig: 550kg
Zastosowanie: Symulatory z lekkimi pełnymi kabinami
Heave: -0.13, 0.13 m, 0.4G
Pitch: -16.0°, 16.0°, 35°/s, 250°/s2
Roll: ±15°, 35°/s, 250°/s2
Yaw: -15.0°, 15.0°, 35°/s, 250°/s2
Surge: -0.15, 0.17 m, 200mm/s, 3 m/s2
Sway: -0.14, 0.14 m, 200mm/s, 3 m/s2
Waga: 460kg -
PS-6TM-150
€ 13 800.00 *Udźwig: 150kg
Zastosowanie: Symulatory z ultra lekkimi kabinami
Heave: -106.9 mm +117.1 mm
Pitch: -25° +25.6°
Roll: ±26°
Yaw: ±22.5°
Surge: -100 +121 mm
Sway: -99.5 mm +121 mm
Waga: 305 kg -
PS-3TM-550
€ 12 000.00 *Udźwig: 550kg
Zastosowanie: Symulatory z lekkimi pełnymi kabinami
Heave: -0.13, 0.17 m
Pitch: -17.6°, 17.4°
Roll: -20.1°, 19.0°
Weight: 390kg