By wirtualna rzeczywistość uzupełniona o system ruchu była bardziej autentyczna niż kiedykolwiek.
VR HeadWay

Okulary wirtualnej rzeczywistości razem z najbardziej zaawansowanymi technicznie grami i aplikacjami mogą dostarczać wielu niezapomnianych przeżyć. Mimo, że wszystko wydaje się być naturalne, realistyczne i zapiera dech w piersiach pozostaje jedno „ale”. W chwili obecnej żaden dostępny na rynku system VR nie jest w stanie wyeliminować zmian obrazu video wywołanych przez ruch platformy.
Systemy ruchu aby oszukać nasze ciało generują wiele sekwencji przesunięć i rotacji. W ten sposób symulowane są siły działające na człowieka np. podczas jazdy samochodem lub lotu odrzutowcem. Niestety ruch platformy traktowany jest przez system VR jako ruch głowy co wprowadza dodatkowe przekształcenia widzianego obrazu
i ostatecznie jest błędem.

Bez włączonego VR HeadWay
Siedząc w jadącym samochodzie odczuwamy siłę, która działa na nas w kierunku prostopadłym do łuku i na zewnątrz. Aby zasymulować to zdarzenie platforma ruchu musi odpowiednio się pochylić, co powoduje zmianę pozycji ciała użytkownika względem czujników lokalizacyjnych. System VR rozpoznaje tę zmianę jako ruch głowy i adekwatnie transformuje obraz video. Bez włączonej kompensacji VR HeadWay wirtualna głowa gracza przybliża się coraz bardziej w stronę bocznej szyby aby finalnie znaleźć się poza samochodem. O ile na początku może to być dość zabawne to w dłuższej perspektywie jest to nieakceptowalne i negatywnie wpływa na wrażenia z użytkowania okularów wirtualnej rzeczywistości.
Z włączonym VR HeadWay
Zastosowane algorytmy matematyczne pozwalają na obliczenie przekształceń niezbędnych do kompensacji ruchu platformy. Te następnie są wysyłane do systemu VR, co powoduje, że zmiany obrazu video wywołane przez aktywność platformy są usuwane w czasie rzeczywistym. Proces kompensacji jest całkowicie transparentny i nie wymaga od użytkownika podejmowania dodatkowych czynności. Działa z niemal wszystkimi oferowanymi przez nas systemami ruchu i może być dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Wspierane okulary VR
- Oculus Rift – Windows PC
- Oculus Rift S – Windows PC
- Oculus Quest – podłączone przez USB do Windows PC
- HTC Vive/HTC Vive Pro/HTC Vive Pro 2 – Windows PC
- VRgineers XTAL – testowane natywnie z HTC Base Stations oraz w trybie SteamVR
- Varjo VR-1 – testowane natywnie z HTC Base Stations oraz w trybach SteamVR i OpenXR
- HP Reverb G2 – Windows PC
- Inne gogle kompatybilne z SteamVR lub OpenXR (*)
(*) Nie gwarantujemy poprawnego działania nieprzetestowanych modeli.
Obsługiwane platformy ruchu
- HS-203
- HS-210
- PS-2RM-xxx
- PS-3TM-xxx
- PS-3ROT-150
- PS-2ROT3-150
- PS-6TM-xxx
- PS-6TL-xxx
- QS-S25
- QS-220-PL
- PS-3ROT-150 v2 HTC Vive/Vive Pro, 3DoF tryb bez stacji bezowej, ze wsparciem VR HeadWay
Dokumentacja i oprogramowanie
Platformy ruchu wspierające system VR Headway
-
PS-6TL-LP2000
Zapytaj o cenęUdźwig: 2000kg
Zastosowanie: Wszystkie typy symulatorów z kabinami zamkniętymi
Heave: -0.10, 0.11 m
Pitch: ±5.6°
Roll: ±5.9°
Yaw: ±10.2°
Surge: -0.26, 0.20 m
Sway: -0.20, 0.20 m -
QS-617
€ 21 500.00 *Platforma ruchu QS-615 jako idealna baza do symulatorów lotu i samochodów. Udźwig do 210 kg/331 lb, kompaktowe rozmiary i wyjątkowo cicha praca to nie jedyne zalety maszyny sześcioosiowej.
-
PS-6TL-350
€ 25 900.00 *Udźwig: 350kg
Zastosowanie: Symulatory z lekkimi otwartymi kabinami
Heave: -0.17, 0.19 m
Pitch: -19.9°, 18.1°
Roll: ±20.6°
Yaw: ±27.8°
Surge: -0.3, 0.27 m
Sway: -0.26, 0.26 m
Waga: 360 kg -
QS-625
€ 21 500.00 *Platforma ruchu QS-625 jako idealna baza do symulatorów lotu i samochodów. Udźwig do 250 kg/551 lb, kompaktowe rozmiary i wyjątkowo cicha praca to nie jedyne zalety maszyny sześcioosiowej.
-
PS-6TL-800
€ 51 500.00 *Udźwig: 700kg
Zastosowanie: Symulatory z pełnymi kabinami i średnią masą
Heave: – 0.18 m, 0.22 m, 0.5G
Pitch: -23.6°, 21.8°, 45°/s, 600°/s2
Roll: -24.5°, 24.5°, 40°/s, 550°/s2
Yaw: -37.0°, 37.0° , 65°/s, 800°/s2
Surge: – 0.37, 0.35 m, 680mm/s, 7 m/s2
Sway: – 0.33, 0.33 m, 770mm/s, 7 m/s2
Waga: 750kg -
QS-CH1
€ 12 320.00 *QS-CH1 to zupełnie nowy, modułowy i elastyczny produkt szkoleniowy przeznaczony do zaawansowanej symulacji jazdy samochodem osobowym lub innymi pojazdami lądowymi.
-
PS-3ROT-150 V2
€ 180 000.00 *PS-3ROT-150 to kompleksowe, bardzo unikalne i gotowe do użycia rozwiązanie symulacyjne oferujące nieograniczony obrót w 3 osiach.
-
PS-3TM-200
€ 10 300.00 *Udźwig: 200kg
Zastosowanie: Symulatory z lekkimi otwartymi kabinami
Heave: -0.08, 0.09 mm
Pitch: -17.9°, 18.1°
Roll: -20.9°, 20.9°
Waga: 100kg -
PS-2ROT3-150
€ 180 000.00 Zapytaj o cenęPS-2ROT3-150 to oryginalne urządzenie dedykowane przezde wszytskim do celów edukacyjnych i rozrywkowych. Nieograniczony ruch w dwóch osiach (2DOF) i dodatkowe siedzisko wyposażone w system ruchu 3DOF oparty na technologii siłowników liniowych umieszczonych wewnątrz kokpitu, pozwala na realizowanie najbardziej zaawansowanych i precyzyjnych symulacji, takich jak start rakiety kosmicznej i lot w kosmos.
-
QS-S25
€ 25 100.00 *Platforma ruchu QS-S25 „Pająk” została zaprojektowana z myślą o klientach, którzy oczekują najbardziej realistycznej oraz precyzyjnej symulacji. Unikalne połączenie nowoczesnej technologii oraz dedykowanych akcesoriów pozwala użytkownikom poczuć się jak podczas prawdziwego wyścigu lub ekstremalnego lotu.
-
PS-6TL-1500
Zapytaj o cenęUdźwig: 1500kg
Zastosowanie: Symulatory z pełnymi kabinami i dużą masą
Heave: -0.24 m, 0.27 m
Pitch:-20.4°, 20.4°
Roll: ±21.3°
Yaw: ±24.9°
Surge: -0.36 m, 0.35 m
Sway: -0.32 m, 0.32 m
Weight: 1600 kg -
PS-3TM-1000
€ 28 500.00 *Udźwig: 1000kg
Zastosowanie: Symulatory z lekkimi pełnymi kabinami
Heave: -0.16 m, 0.17 m
Pitch: ±16.4°
Roll: ±19°
Weight: 595 kg