Skip to main content

VR HeadWay

By wirtualna rzeczywistość uzupełniona o system ruchu była bardziej autentyczna niż kiedykolwiek.

VR HeadWay - Gogle

Okulary wirtualnej rzeczywistości razem z najbardziej zaawansowanymi technicznie grami i aplikacjami mogą dostarczać wielu niezapomnianych przeżyć. Mimo, że wszystko wydaje się być naturalne, realistyczne i zapiera dech w piersiach pozostaje jedno „ale”. W chwili obecnej żaden dostępny na rynku system VR nie jest w stanie wyeliminować zmian obrazu video wywołanych przez ruch platformy.

Systemy ruchu aby oszukać nasze ciało generują wiele sekwencji przesunięć i rotacji. W ten sposób symulowane są siły działające na człowieka np. podczas jazdy samochodem lub lotu odrzutowcem. Niestety ruch platformy traktowany jest przez system VR jako ruch głowy co wprowadza dodatkowe przekształcenia widzianego obrazu
i ostatecznie jest błędem.

VR HeadWay

Bez włączonego VR HeadWay

Siedząc w jadącym samochodzie odczuwamy siłę, która działa na nas w kierunku prostopadłym do łuku i na zewnątrz. Aby zasymulować to zdarzenie platforma ruchu musi odpowiednio się pochylić, co powoduje zmianę pozycji ciała użytkownika względem czujników lokalizacyjnych. System VR rozpoznaje tę zmianę jako ruch głowy i adekwatnie transformuje obraz video. Bez włączonej kompensacji VR HeadWay wirtualna głowa gracza przybliża się coraz bardziej w stronę bocznej szyby aby finalnie znaleźć się poza samochodem. O ile na początku może to być dość zabawne to w dłuższej perspektywie jest to nieakceptowalne i negatywnie wpływa na wrażenia z użytkowania okularów wirtualnej rzeczywistości.

Z włączonym VR HeadWay

Zastosowane algorytmy matematyczne pozwalają na obliczenie przekształceń niezbędnych do kompensacji ruchu platformy.  Te następnie są wysyłane do systemu VR, co powoduje, że zmiany obrazu video wywołane przez aktywność platformy są usuwane w czasie rzeczywistym. Proces kompensacji jest całkowicie transparentny i nie wymaga od użytkownika podejmowania dodatkowych czynności. Działa z niemal wszystkimi oferowanymi przez nas systemami ruchu i może być dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Wspierane okulary VR
  • Oculus Rift – Windows PC
  • Oculus Rift S – Windows PC
  • Oculus Quest – podłączone przez USB do Windows PC
  • HTC Vive/HTC Vive Pro/HTC Vive Pro 2 – Windows PC
  • VRgineers XTAL – testowane natywnie z HTC Base Stations oraz w trybie SteamVR
  • Varjo VR-1 – testowane natywnie z HTC Base Stations oraz w trybach SteamVR i OpenXR
  • Varjo Aero – Windows PC
  • Varjo XR3 – Windows PC
  • HP Reverb G2 – Windows PC
  • Inne gogle kompatybilne z SteamVR lub OpenXR (*)

(*) Nie gwarantujemy poprawnego działania nieprzetestowanych modeli.

Obsługiwane platformy ruchu
  • HS-203
  • HS-210
  • PS-2RM-xxx
  • PS-3TM-xxx
  • PS-3ROT-150
  • PS-2ROT3-150
  • PS-6TM-xxx
  • PS-6TL-xxx
  • QS-S25
  • QS-220-PL
  • PS-3ROT-150 v2 HTC Vive/Vive Pro, 3DoF tryb bez stacji bezowej, ze wsparciem VR HeadWay

Platformy ruchu wspierające system VR Headway

VR HeadWay